1. Dezinfectant de mâini

Alcoolul de frecție (cât și lucrurile care conțin alcool foarte mult, cum ar fi dezinfectantul de mâini) au proprietăți antiseptice, care previn ca mușcăturile de țânțari să se infecteze. Și senzația de usturime ajută la distragerea atenției față de mâncărime.

2. Banda Scotch

Unele persoane susțin că aplicând o bucată de bandă Scotch peste mușcătură pentru câteva ore va ajuta nu numai la îndepărtarea unei părți din saliva insectei care cauzează mușcătura, dar reduce, de asemenea, mâncărimea semnificativ. Nu există un suport științific care susține acest remediu, dar, ce-i drept, măcar vă va împiedica să provocați o zgârietură atunci când vă scărpinați.

3. Aspirină

Aspirina conține acid acetilsalicilic, care este anti-inflamator. Pisați câteva tablete și amestecați-le cu apă pentru a obține o pastă care poate fi aplicată direct pe piele.

4. Oțet

„Acesta este un remediu de casă minunat pentru a stopa mâncărimea din cauza nivelelor mici de aciditate pe care le conține” – Dr. Neal Schultz a relatat revistei Women’s Magazine. „Tamponați pe locuri individuale ori, dacă corpul dvs. a servit ca bufet suedez pentru insecte, puteți adăuga de la două până la trei cești în apa caldă și intrați în cadă la înmuiat. Oțetul de mere ar funcționa chiar și mai bine.”

5. Faceți un „X” cu unghia

 OK, asta am făcut-o cu toții încă de când eram copii, dar nu am știut niciodată că în spatele ei e ceva știință. „Apăsând bine pe o mușcătură – și cauzând ceva durere – ajută la distragerea atenției de la mâncărime. Însă nu apăsați prea tare, fiindcă zgâriind pielea ar putea duce la infecție,” a explicat pentru EverydayHealth Dr. Jessica WU, expert piele și frumusețe.

6. Pasta de dinți

„Majoritatea pastelor de dinți conțin o aromă de mentă sau izmă, iar ingredientul mentolat creează o senzație de răceală pe piele” spune Dr, Schultz. Creierul tău preia acest sentiment mult mai repede decât senzația de mâncărime. În plus, astringența intrinsecă a pastei de dinți reduce din umflături.

7. Coaja de banană

Acesta este un alt remediu care oameni din jurul lumii jură că este bun, dar știința nu prea îl susține. Cu toate astea, unii experți presupun că zaharurile din compusul chimic al cojii de banană pot avea efect calmant și să extragă fluidele din mușcătură.

 8. Uscătorul de păr

 „Mușcăturile de insecte provoacă mâncărime din cauză că insectele lasă proteine în pielea voastră în momentul în care vă mușcă, corpul vostru reacționează la proteine și vă mănâncă foarte tare. Căldura poate descompune acele proteine și stopa mâncărimea mușcăturilor” explică MrandMrsBackpacker.com. Îndreptați uscătorul de păr către mușcătură până pielea devine calda, dar (evident) nu foarte mult timp sau de foarte aproape în așa fel încât să vă provocați arsuri pe piele.

 9. Lac de unghii transparent

Acesta este un remediu cunoscut pentru tratarea mușcăturii de Chigoe – un specimen de muscă mică, tropicală dar multe persoane pretind că merge și pentru mușcătura de țânțari. Luați aminte ca nu cumva să fi zgâriat pielea înainte, scărpinându-vă.

10. Fulgi de ovăz

Fulgii de ovăz pot reduce mâncărimea și umflarea deoarece conțin compuși special anti-iritanți. Faceți o pastă amestecând cantități egale de fulgi de ovăz și apă într-un castron. Apoi luați cu o lingură niște pastă, puneți-o pe un prosop și țineți-o – pasta în jos – pe pielea iritată pentru aproximativ 10 minute după care clătiți.

11. Noroi

„Probabil cel mai vechi remediu de vindecare a pielii cunoscut, noroiul calmează durerea mușcăturilor și înțepăturilor, și reduce umflăturile. Am făcut acest lucru, și funcționează remarcabil de bine. Noroiul va ajuta la extragerea toxinelor din piele, și alină cu siguranță zonele iritate,” relatează Fox News.

12. Suc de lămâie sau de lime (lămâie verde)

„Dotate de la natura cu anti-mâncărime, antibacteriene, și antimicrobiene,  sucul stors de la o lămâie sau lime pe zona afectată poate reduce mâncărimea și preveni infecția. Folosiți acest remediu acasă, având în vedere faptul că expunerea directă la soare poate cauza ca pielea să facă bășici,” explică PopSugar.

13. Cuburi de gheață

Ca și în cazul unei arsuri, gheața poate reduce umflăturile și poate amorți zona, oferindu-vă măcar o ușurare temporară a mâncărimii.

14. Bicarbonat de sodiu

Fiind alcalin în mod natural, bicarbonatul de sodiu neutralizează pH-ul din piele, oferind ușurare de la mâncărime. Dizolvați o linguriță de bicarbonat de sodiu într-un pahar cu apă. Înmuiați o cârpă curată în amestec și tineți cârpa peste zona afectată timp de 10 până la 20 de minute.

15. Busuioc

„Când fiica mea a fost mușcată de țânțari, m-am dus în grădină, am zdrobit o frunză de busuioc cu degetele și am frecat-o pe mușcături și imediat mâncărimea a încetat. Ziua următoare nu mai avea nimic pe picioare în afară de zone roșii plate – fără umflături și fără mâncărimi!!” a explicat un user de pe forum-ul I dig My Garden. Are sens deoarece busuiocul conține camfor și timol, doi compuși care ameliorează mâncărimile.

16. Baie cu apă sărată

Sarea are proprietăți antiseptice și anti-inflamatoare care ajută la calmarea unei mușcături agresive. Puteți crea o pastă folosind câteva picături de apă și o cantitate mică de sare, sau să vă pregătiți o baie caldă și să adăugați sare în apă.

17. Aloe Vera

„Aloe Vera are proprietăți anti-inflamatoare, deci ar putea ajuta cu mâncărimea,”  recomandă Dr. Wu. „Pentru o ameliorare mai bună, păstrați produsul care conține aloe vera la frigider, având în vedere faptul că recele ajută și el cu mâncărimea.”

Sursa: distractify.com